۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است



هم دانشگاه‌‌‌ها، هم دستگاه‌‌‌هاى دولتى، هم آحاد مردمى که خوشبختانه توانائى و استعداد این کار را دارند، چه از لحاظ علمى، چه از لحاظ توانائى‌‌‌هاى مالى، باید تلاش کنند مسئولیت زمان خود و مقطع تاریخى حساس خود را بشناسند و به آن عمل کنند. این که ما عرض کردیم «اقتصاد مقاومتى»، این یک شعار نیست؛ این یک واقعیت است. کشور دارد پیشرفت میکند. ما افقهاى بسیار بلند و نویدبخشى را در مقابل خودمان مشاهده میکنیم. خب، بدیهى است که حرکت به سمت این افقها، معارضها و معارضه‌‌‌هائى هم دارد. بعضى از این معارضه‌‌‌ها انگیزه‌‌‌هاى اقتصادى دارد، بعضى انگیزه‌‌‌هاى سیاسى دارد؛ بعضى منطقه‌‌‌اى است، بعضى بین‌‌‌المللى است. این معارضه‌‌‌ها در مواردى هم منتهى میشود به همین فشارهاى گوناگونى که مشاهده میکنید؛ فشارهاى سیاسى، تحریم، غیر تحریم، فشارهاى تبلیغاتى - اینها هست - لیکن در لابه‌‌‌لاى این مشکلات، در وسط این خارها، گامهاى استوار و همتها و تصمیمهائى هم وجود دارد که بناست از وسط این خارها عبور کند و خودش را به آن نقطه‌‌‌ى مورد نظر برساند؛ وضع کشور الان اینجورى است. 9
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۲۴
احمد جانقربانی


دبیر انجمن خودروسازان، بهبود فضای کسب و کار را اولین گام حمایت از تولید ملی دانست و گفت: سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران باید استاندارد تمامی کالاهای صنعتی را تدوین و آنها را اجباری کند تا حداقل‌ها برای تولیدات کیفی، رعایت شود.

مهر: احمد نعمت‌بخش در گفتگو با مهر خواستار توجه هرچه بیشتر به تولیدات ملی از سوی دستگاههای مختلف شد و گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری، سال 91 باید سال حمایت از تولید ملی باشد، بر همین اساس به نظر می‌رسد که بهبود فضای کسب و کار برای تولید، اولین گام در راستای حمایت از محصولات تولید داخلی و تولیدکنندگان است.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: در سال‌های اخیر، فضای کسب و کار برای تولید اصلا مساعد نبوده و مشکلات متعددی بر سر راه تولیدکنندگان وجود داشته است، این درحالی است که مشکلات متعددی با وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر وزارتخانه‌‎های مرتبط با تولید وجود دارد؛ ضمن اینکه قانون کار نیز هنوز اصلاح نشده است و همین امر، مشکلات بسیاری را پیش روی تولید قرار داده است.

وی خواستار همکاری هرچه بیشتر بانک مرکزی و سیستم بانکی با تولیدکنندگان در راستای حل مشکلات مالی شد و تصریح کرد: با توجه به مسائل تحریم و مشکل بودن نقل و انتقالات مالی، عدم امکان گشایش ال‌سی و نیز حوالجات ارزی، به نظر می‌رسد که باید زمینه برای حل این مشکلات با راهکارهای هوشمندانه فراهم شود.

نعمت‌بخش گفت: دستگاههایی که مرتبط با تولید خودرو هستند نیز باید همکاری لازم را با تولیدکنندگان داشته باشند، در این راستا از دستگاههایی همچون نیروی انتظامی انتظار می‌رود که وقتی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران خودرویی را به لحاظ رعایت استانداردها، تائید می‌کند، شماره‌گذاری آن نیز ظرف 48 ساعت صورت گیرد، نه اینکه ماهها برای شماره‌گذاری یک خودرو، معطل باشیم.

وی اظهار داشت: در تولید هم اکنون گیر و گورهای بسیاری وجود دارد که 70 درصد وقت یک مدیر تولیدی را به خود اختصاص می‌دهد، در حالیکه اگر دولت این موانع را از سر راه تولید بردارد، این زمان صرف بالا بردن کیفیت و به کار بستن تکنیک‌های کاهش قیمت تمام‌شده می‌شود.

نعمت‌بخش گفت: تولیدکنندگان در ایران با شرایط امروز اقتصادی، یا عاشق هستند یا دیوانه، چراکه آنها می‌توانند سرمایه کار تولیدی خود را به راحتی و بدون دغدغه در بانکها سپرده کرده و از سود آن بهره برند، در حالیکه حال که آنها این راه را برای خدمت به وطن انتخاب کرده‌اند، باید سرمایه‌گذاری آنها را ارزشمند دانست و به فرمایش مقام معظم رهبری از کار و سرمایه ایرانی حمایت کرد.

وی افزود: تولیدکنندگان فرهیختگان کشور هستند و تمام هم و غم خود را برای اعتلای اقتصادی ایران نهاده‌اند، بنابراین نباید به مسائل حاشیه‌ای بپردازند و وقت آنها صرف مسائلی شود که نباید در تولید وجود داشته باشد.

نعمت‌بخش گفت: در این میان تولیدکنندگان نیز وظیفه دارند تا با حفظ کیفیت، برند خود را توسعه بخشند و ماندگار کنند.

وی اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران باید استاندارد تمام کالاهای صنعتی را تدوین و آنها را اجباری کند تا یک کالای تولیدی، حداقل استانداردها را رعایت کند، ضمن اینکه انتظار می‌رود تولیدکنندگان با رعایت استانداردهایی به مراتب بالاتر، برند خود را معتبرتر کرده و کالاهای تولید خود را روانه بازارهای خارجی کنند.

به اعتقاد دبیر انجمن خودروسازان، کیفیت خود یک تبلیغ اساسی برای تولیدات داخلی است بنابراین تولیدکنندگان باید کیفیت را در حد مطلوبی افزایش دهند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۲۴
احمد جانقربانی


6  شهریور 1395 هجری شمسی یادآور رشادت 4 تن از جوانمردان این مرز و بوم است.

فرآوری: صادق جعفری - بخش فرهنگ پایداری تبیان

 

شهادت برای چهار نفر

شهید ناصر کاظمی

به دنبال غائله «خلق عرب در خوزستان» به این استان رفته و به مقابله با توطئه گران برخاست و تا آخر غائله در خرمشهر ماند.
کاظمی هنوز از این توطئه نیاسوده بود که برای مبارزه با گروهک های ضد انقلاب کردستان، راهی این خطه از میهن اسلامی شد و به پیشنهاد شهید محمد بروجردی، فرمانده وقت سپاه کردستان، همراه چند نفر، در 10 دی ماه 1358 به «پاوه » رفت.
ناصر فعالیت خود را در پاوه، با سمت «فرماندار» آغاز کرد.
شهید پس از یک سال و نیم خدمات ارزشمند در پاوه ، به سنندج رفت و به عنوان « مسوول سپاه پاسداران کردستان» منصوب گردید. پاکسازی مناطق حساسی همچون جاده« بانه- سردشت»، کامیاران،« مریوان»،«تکاب»، «صائین دژ»، « بوکان»،«سد بوکان»، از جمله اقدامات متهورانه او به شمار می رود.

رییس جمهور در دیدار با خانواده شهید فرشاد گفت: امروز نیروی دریایی نه تنها ازآبهای کشور بلکه در آبهای بین المللی نیز از آزادی کشتیرانی دفاع و حراست می کند و بسیاری از کشورها که مورد هجوم دزدان دریایی هستند به ما پناه می آورند و این افتخاری برای ایران اسلامی است

شهید کاظمی با تمام عشق، در خدمت مردم محروم بود. در کردستان، درخشید و چنان شخصیت والایی از خود بروز داد که مردم ، دل در گرو محبت او سپردند و حتی نام« ناصر» را بر کودکانشان برگزیدند و بر این نام مباهات کردند.
هوشمندی ، بصیرت، شجاعت و قاطعیت، از ویژگیهای بارز شهید ناصر کاظمی بود. کردستان به وجود او مباهات می کرد و در کنار او احساس تنهایی و غربت نداشت. این میداندار بزرگ جهاد سر انجام در تاریخ 6 شهریور1361، در حین پاکسازی محور پیرانشهر- سردشت، در یکی از روستاها، بر براق شهادت نشست و کردستان را در سوگ خود نشاند.

شهید غلامعلی مرادیان

شهید در سال 55 به خدمت سربازی رفت و مشغول خدمت شد که مصادف با نهضت اسلامی ایران شد با فرار از پادگان با لباس سربازی در تظاهرات شرکت می کرد پس از پیروزی انقلاب بر دامنه فعالیتهایش افزود تا اینکه در سال 1359 از طریق بسیج و جبهه غرب منطقه سر پل ذهاب اعزام شد در مرحله اول داوطلبانه به منطقه اسلام دشت به عنوان مسئول دسته فعالیت می نمود. در تاریخ اول آذر61به عضویت رسمی سپاه در آمد و در سمت هائی چون جانشین عملیات سپاه نکا ،مسئول پایگاه و مسئول  حراست کارخانه سیمان نکا فعالیت نمود  و مردم را نیز به فعالیت های بسیج هدایت می کرد. شهید غلامعلی مرادیان در عملیات پاکسازی اسلام دشت منطقه طنیال در جریان در گیری مقاومت زیادی کرد و تا آخرین فشنگ ، و تا آخرین نفس مقاومت کرد و با توجه به قرار گرفتن در محاصره کامل و مجروحیت از ناحیه پا خود را تسلیم نکرد و به مقابله پرداخت که سرانجام به اسارت در آمد و به طرز فجیعی شکنجه شد و پیکر نیمه جان او را  در منطقه گرداندند سپس بدن مطهرش را با آب جوش سوزاندند که در اثر تحمل این همه شکنجه در تاریخ ششم شهریور 65 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۵۷
احمد جانقربانی